System SPG (ang. CLL - Constant Loudness Level) to innowacyjny i autorski system masteringu oraz re-masteringu utworów muzycznych oparty na latach doświadczeń i wielu godzinach pracy inżynierów dźwięku. Powstał on w roku 2016 w Opolu i był odpowiedzią wydawnictwa PRESS & MEDIA na rosnące w tym zakresie potrzeby dwóch grup odbiorców. Pierwszym z nich byli odbiorcy muzyki specjalistycznej z gatunku profesjonalna muzyka relaksacyjna oraz wellness (poprawiającej samopoczucie), czyli właścicieli salonów kosmetycznych, salonów fryzjerskich, gabinetów masażu, menagerów hoteli ośrodków spa i wellness jak i poczekalnie klinik, gabinetów lekarskich i dentystycznych. Drugim bardzo szerokim gronem odbiorców muzyki użytkowej służącej podniesieniu komfortu w miejscu sprzedaży były centra i galerie handlowe, sklepy, salony samochodowe, biura podróży, nieruchomości, organizatorzy imprez oraz wiele innych, w których muzyka stanowi element marketingu sprzedaży.
Do masteringu SPG wykorzystujemy bardzo nowoczesny i profesjonalny sprzęt studyjny takich marek jak RME, TC Elektronic, Universal Audio oraz oprogramowanie czołowych producentów dla branży muzycznej. Finalizacja otworów, podobnie jak w rozgłośniach radiowych polega zazwyczaj na ich pogłośnieniu, realizowanym automatycznie przez procesory emisyjne. W większości przypadków dochodzi do znacznej utraty ich jakości z powodu zawężenia dynami w wyniki zbyt dużego stopnia automatycznej kompresji. Podobnie działają używane coraz częściej programy do automatycznej regulacji głośności. Pogłaśniają lub ściszają one dany materiał nie zważając całkowicie na jego dynamikę. Pilnując tylko poziomu głośności doprowadzają do znacznej i bardzo słyszalnej utraty jakości. Wszystkie utwory stają się, co prawda tak samo głośne, ale jednocześnie zaczynają brzmieć płasko i bardzo podobnie do siebie. Zjawisko to doprowadza do szybkiego znudzenia się słuchacza materiałem muzycznym bez względu na jego złudną różnorodność.
Dodatkowo, na niekorzyść użytkownika, wspomniane zjawisko straty jakości zostaje często zwielokrotnione użyciem średniej jakości sprzętu odsłuchowego. Sam sprzęt nie jest jednak zazwyczaj bezpośrednim i jedynym winowajcom tego, że muzyka w lokalu jakoś nie brzmi. Któż, bowiem nie zna powiedzenia: dobrze zrobiony kawałek (czytaj: utwór muzyczny) brzmi dobrze na każdym sprzęcie. Wystarczy przeprowadzić próbę w swoim lokalu i włożyć do odtwarzacza płytę zespołu Daft Punk Random Access Memories wydaną w 2013 roku i uchodzącą za jeden z najczęściej nagradzanych krążków z jakość produkcji. Jeśli ta płyta zabrzmi bardzo dobrze w porównaniu z tym, co odtwarzamy to wniosek nasunie się każdemu sam i będzie on wiedział czy należy wymienić raczej sprzęt czy poszukać innego dostawcy muzyki.
W naszym innowacyjnym systemie SPG utwory nie są poddawane procesowi automatycznej kompresji. Każdy utwór jest wielokrotnie przesłuchiwany i opisywany w taki sposób, aby po zastosowaniu odpowiednio wyliczonych i dobranych indywidualnie do stylu muzycznego algorytmów kompresji i korekcji stawał się głośniejszy lub cichszy bez utraty, tak ważnej dla jakości jego odbioru dynamiki. Tak przygotowana muzyka nie tylko świetnie brzmi, gwarantując tym samym wysoki poziom zadowolenia jej odbiorcy, ale i umożliwia wygodną jej codzienną eksploatację.